ID: 35358
Advertentie ID: #35358 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Omschrijving
Het liefst verzenden, ophalen kan op afspraak (wegens school)
Schaal 1:18
Merk Gt spirit
Zeer nette en mooie auto deze auto ziet er echt keurig uit.
Toen Mercedes-Benz tien jaar geleden de CLS onthulde, werden er wereldwijd flink wat wenkbrauwen opgetrokken. Al was het alleen maar om het onconventionele ontwerp. De Amerikaan Michael Fink had hem getekend, dezelfde man die de minstens zo controversieel gevormde Maybach op zijn curriculum vitae heeft staan. En dan het concept: een vierdeurs coupé… wie zat dáár nou op te wachten? We mogen onze hand in eigen boezem steken, want toen de Vision CLS, op details na identiek aan het productiemodel, een jaar eerder op de beursvloer van Frankfurt stond, schreven wij: \'Gelukkig is het nog een studiemodel en wordt aan de hand van de reacties bepaald wat blijft en wat de prullenbak in kan\'. Nu, tien jaar later, weten wij wel beter, hebben veel \'premium\'-merken CLS-achtigen in het gamma en gaan zelfs de gewone sedans steeds meer richting coupévormen.
Tja, wat moet je dan doen om boven het maaiveld uit te blijven steken? Laat dat maar aan Mercedes-Benz over, want twee jaar geleden kwam er op basis van de tweede generatie CLS de Shooting Brake en die deed de \'gewone\' CLS ineens wel heel gewoon lijken. De term \'shooting brake\' ontstond in de negentiende eeuw onder de Britse adel, die voor de jacht een praktisch voertuig nodig hadden om wapens, munitie en de vangst te vervoeren. Een \'brake\' was oorspronkelijk een zware kar die gebruikt werd om paarden te temmen, het \'shooting\' moge duidelijk zijn in verband met een gezelschap schietgrage lords.
Lasershow
De tweede generatie CLS, intern C218 genaamd, stamt uit 2011. Al is dat nog vrij recent, Mercedes vond het toch tijd voor een facelift die hem meer in lijn moeten brengen met de meest frisse familieleden van dit moment, de gefacelifte E-klasse, de S en natuurlijk de kakelverse C. Zowel de vierdeurs als de Shooting Brake gingen op de schop en dat is logisch, want de uiterlijke wijzigingen blijven voornamelijk beperkt tot het identieke front. Bumper en grille zijn opnieuw vormgegeven en zien er nu nog wat stoerder en robuuster uit, en de grootste vernieuwingen zijn de koplampen. Daarmee gaan we meteen naadloos over naar de onderhuidse wijzigingen, want de gefacelifte CLS heeft de primeur van Mercedes\' nieuwe lichttechnologie gekregen, Multibeam Led genaamd. Waar is de tijd gebleven dat de duplolamp werd verdrongen door die high tech halogeenpit? De Multibeam doet de lichtshow van Club Privilege verbleken. Een unit bestaat uit een aantal modules, met elk een hele reeks computergestuurde taken. De wimpers zijn dagrijverlichting, richtingaanwijzer, parkeerlicht en thuiskomverlichting (blauw, om het nog meer high tech te maken). De buitenste units werken als dimlicht, verstraler, extra mistlamp en bij behoefte ondersteunend grootlicht, dat alles cameragestuurd door de lichtassistent. Het echte lumineuze geweld komt uit de binnenste modules, die met elk 24 powerleds de nacht in dag veranderen. Dankzij informatie van de navigatie werkt de bochtverlichting pro-actief. Waardoor het wel weer te hopen is dat Mercedes zijn kaarten regelmatig actualiseert. Onderin elk armatuur staat een drietal stralertjes die de directe omgeving van de neus in het licht moeten zetten.
Het klinkt allemaal indrukwekkend, maar of het echt zo fenomenaal werkt, moeten we nog even in het midden laten. De dagen zijn op het moment lang en de beschikbare tijd voor de testrit was kort. Wordt vervolgd. Multibeam is overigens een optie, maar ook standaard heeft de CLS led-koplampen.
Tablet
Ook aan de binnenkant zijn er de nodige wijzigingen. Het stuurwiel werd opnieuw getekend, het centrale bedieningswiel voor het infotainmentsysteem kreeg er een paar satellietknoppen bij om alles nog sneller toegankelijk te maken en – dat verbaast ons enigszins – het mooi in het dashboard weggewerkte sc...
Schaal 1:18
Merk Gt spirit
Zeer nette en mooie auto deze auto ziet er echt keurig uit.
Toen Mercedes-Benz tien jaar geleden de CLS onthulde, werden er wereldwijd flink wat wenkbrauwen opgetrokken. Al was het alleen maar om het onconventionele ontwerp. De Amerikaan Michael Fink had hem getekend, dezelfde man die de minstens zo controversieel gevormde Maybach op zijn curriculum vitae heeft staan. En dan het concept: een vierdeurs coupé… wie zat dáár nou op te wachten? We mogen onze hand in eigen boezem steken, want toen de Vision CLS, op details na identiek aan het productiemodel, een jaar eerder op de beursvloer van Frankfurt stond, schreven wij: \'Gelukkig is het nog een studiemodel en wordt aan de hand van de reacties bepaald wat blijft en wat de prullenbak in kan\'. Nu, tien jaar later, weten wij wel beter, hebben veel \'premium\'-merken CLS-achtigen in het gamma en gaan zelfs de gewone sedans steeds meer richting coupévormen.
Tja, wat moet je dan doen om boven het maaiveld uit te blijven steken? Laat dat maar aan Mercedes-Benz over, want twee jaar geleden kwam er op basis van de tweede generatie CLS de Shooting Brake en die deed de \'gewone\' CLS ineens wel heel gewoon lijken. De term \'shooting brake\' ontstond in de negentiende eeuw onder de Britse adel, die voor de jacht een praktisch voertuig nodig hadden om wapens, munitie en de vangst te vervoeren. Een \'brake\' was oorspronkelijk een zware kar die gebruikt werd om paarden te temmen, het \'shooting\' moge duidelijk zijn in verband met een gezelschap schietgrage lords.
Lasershow
De tweede generatie CLS, intern C218 genaamd, stamt uit 2011. Al is dat nog vrij recent, Mercedes vond het toch tijd voor een facelift die hem meer in lijn moeten brengen met de meest frisse familieleden van dit moment, de gefacelifte E-klasse, de S en natuurlijk de kakelverse C. Zowel de vierdeurs als de Shooting Brake gingen op de schop en dat is logisch, want de uiterlijke wijzigingen blijven voornamelijk beperkt tot het identieke front. Bumper en grille zijn opnieuw vormgegeven en zien er nu nog wat stoerder en robuuster uit, en de grootste vernieuwingen zijn de koplampen. Daarmee gaan we meteen naadloos over naar de onderhuidse wijzigingen, want de gefacelifte CLS heeft de primeur van Mercedes\' nieuwe lichttechnologie gekregen, Multibeam Led genaamd. Waar is de tijd gebleven dat de duplolamp werd verdrongen door die high tech halogeenpit? De Multibeam doet de lichtshow van Club Privilege verbleken. Een unit bestaat uit een aantal modules, met elk een hele reeks computergestuurde taken. De wimpers zijn dagrijverlichting, richtingaanwijzer, parkeerlicht en thuiskomverlichting (blauw, om het nog meer high tech te maken). De buitenste units werken als dimlicht, verstraler, extra mistlamp en bij behoefte ondersteunend grootlicht, dat alles cameragestuurd door de lichtassistent. Het echte lumineuze geweld komt uit de binnenste modules, die met elk 24 powerleds de nacht in dag veranderen. Dankzij informatie van de navigatie werkt de bochtverlichting pro-actief. Waardoor het wel weer te hopen is dat Mercedes zijn kaarten regelmatig actualiseert. Onderin elk armatuur staat een drietal stralertjes die de directe omgeving van de neus in het licht moeten zetten.
Het klinkt allemaal indrukwekkend, maar of het echt zo fenomenaal werkt, moeten we nog even in het midden laten. De dagen zijn op het moment lang en de beschikbare tijd voor de testrit was kort. Wordt vervolgd. Multibeam is overigens een optie, maar ook standaard heeft de CLS led-koplampen.
Tablet
Ook aan de binnenkant zijn er de nodige wijzigingen. Het stuurwiel werd opnieuw getekend, het centrale bedieningswiel voor het infotainmentsysteem kreeg er een paar satellietknoppen bij om alles nog sneller toegankelijk te maken en – dat verbaast ons enigszins – het mooi in het dashboard weggewerkte sc...